Reklamation

Vores betingelser ved reklamation er ens, uanset om du har købt i en af vores butikker eller i vores webshop istikbal.dk.

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangelsregler kan bruges ved alle køb hos Istikbal.

De fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold – ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt.

Hvis du har reklamation på din vare

Modtager du en vare med fejl eller mangel, bliver dette som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den forudsat, at det ikke medfører Istikbal uforholdsmæssige omkostninger.

Da enkelte af vores varer er specialfremstillede, må du påregne imellem 6-10 uger, før en eventuel udbedring kan være gennemført, selvom vi naturligvis altid vil forsøge at løse reklamationen hurtigst muligt.

Ønsker du at reklamere

Hvis du har været så uheldig at få en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, kan vi give dig den optimale betjening, hvis du udfylder reklamationsformularen.

Udfyld og indsend reklamationsformular.

Reklamationsformularen modtages i vores Kundeservice, og du modtager samtidig en kopi. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages.
  • Varen skal være indenfor reklamationsretten.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er ikke dækket af den almindelige købelov.

Bemærk, at de fleste af vores sofaer og lænestole bliver monteret med et transportstof i bunden. Transportstoffet har kun som formål at beskytte sofaen eller lænestolen mod støv under transport. Stoffet er derfor ikke lavet i et holdbart materiale og kan let gå i stykker. Dette har ikke nogen praktisk funktion for sofaen eller lænestolen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Inderpuderne til sofapuderne bliver fremstillet i betræk som har til formål, at holde indmaden af inderpuderne. Dette har ikke nogen praktisk funktion for puderne og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Hvis vi har taget en vare retur, som vi ved modtagelse vurderer alligevel ikke berettiger til reklamation, forbeholder vi os ret til at omstøde afgørelsen og opkræve udgifter til transport og håndtering.

Hvis vi afviser at behandle din reklamation eller afviser reklamationen, og du er uenig i denne beslutning, skal du vide, at du altid kan klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk.

Reklamationsformular